17 listopada 2023 w Powiatowym Centrum Rozwoju Edukacji w Skarżysku-Kamiennej odbyła się narada szkoleniowa Koordynatorów Punktów konsultacyjnych i wsparcia psychologiczno-pedagogicznego.
Spotkanie zostało zorganizowane w ramach Świętokrzyskiej Sieci Wsparcia Psychologiczno-Pedagogicznego szkół/placówek i projektu Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty Wsparcie szkół ogólnodostępnych w realizacji zadań związanych z kształceniem uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i upowszechnianiem edukacji włączającej.
Uczestników spotkania powitała Pani Małgorzata Kowalska – Dyrektor Powiatowego Centrum Rozwoju Edukacji
w Skarżysku-Kamiennej podkreślając, rolę i zadania specjalistów zatrudnionych w szkołach
i placówkach w procesie wspierania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz znaczenie współpracy w tym obszarze z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi. Gościem narady była Pani Katarzyna Bilska – Członek Zarządu Powiatu Skarżyskiego.
W dalszej części spotkania wizytatorzy Kuratorium Oświaty w Kielcach przedstawili sprawozdanie z działalności Punktów Konsultacyjnych i Sieci Wsparcia Psychologiczno- Pedagogicznego w roku szkolnym 2022/2023 oraz działania zaplanowane na bieżący rok szkolny.
Na zakończenie pierwszej części spotkania Pani Dorota Nowak-Małek (neurologopeda, pedagog) i Pani Agata Matysiak (psycholog) z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Skarżysku-Kamiennej omówiły zagadnienia dotyczące Wieloprofilowej diagnozy małych dzieci oraz Wpływu mediów elektronicznych na rozwój dzieci
i młodzieży – znaczenie postaw rodziców.
W trakcie II sesji narady Koordynatorzy w trzech grupach panelowych poruszali zagadnienia związane
z interpretacją opinii i orzeczeń wydawanych przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne. Praca w grupach panelowych moderowana była przez specjalistów z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Skarżysku-Kamiennej. Liderzy podsumowali pracę w grupach panelowych wskazując konieczność prawidłowego zaplanowania procesu edukacyjno-terapeutycznego przez nauczycieli w szkole zgodnie z zaleceniami zawartymi w orzeczeniach i opiniach w celu poprawy funkcjonowania dziecka/ucznia.