W związku z nieustannie powtarzającymi się pytaniami przedstawiam uniwersalną procedurę postępowania w przypadku problemów z zalogowaniem się do SIO.
- Bezwzględnie w pierwszym kroku wykonujemy operację odzyskania loginu na stronie: https://konta.ksdo.gov.pl/adfs/portal/RemindLogin.
- Jeśli pojawi się informacja o loginie, to skrupulatnie literka po literce, cyferka po cyferce notujemy, jaki jest prawidłowy login (zwracając uwagę na wielkość liter). Przechodzimy do punktu 4.
- Jeśli pojawi się komunikat: „Odzyskanie loginu nie powiodło się. Podane dane są niepoprawne”, to oznacza, że:
- albo popełniliśmy błąd, wypełniając formularz. Szczególnie zwracam uwagę na pole „E-mail”. Jeśli składaliśmy wniosek przez Profil Zaufany ePUAP to najprawdopodobniej w tym polu należy wpisać prywatny adres e-mail powiązany z Profilem Zaufanym ePUAP.
- albo nie posiadamy aktywnego loginu i hasła. Dla tego przypadku, w tym miejscu kończy się procedura odzyskiwania danych do logowania. Składamy wniosek o dostęp na stronie: https://sio.gov.pl/sio/wniosek/zlozenie-wniosku.
- W kolejnym kroku, posiadając precyzyjną informację o loginie, przystępujemy do operacji resetu hasła, wypełniając formularz na stronie: https://konta.ksdo.gov.pl/adfs/portal/ResetPassword.
- Ponownie zwracam uwagę na pole „E-mail”. Najczęściej będzie to adres e-mail podany na etapie wnioskowania o dostęp do SIO. W przypadku wnioskowania poprzez ePUAP będzie to adres e-mail przypisany do Profilu Zaufanego ePUAP danej osoby. Z reguły jest to prywatny adres tej osoby.